2009-10-04

söndag

Hej alla!

I fredags var jag på arbetsförmedlingen och skrev in mig för denna korta period som jag nu är arbetslös (6veckor) sedan dra plugget igång, skall bli kanon kul att börja plugga =)
fixade en del ärende på stan också nu när jag ändå var där!
PÅ eftermiddagen drog jag och kidsen till farmor och farfar och vi åkte till stora staden Malmö, lillkillen tyckte allt var enormt stort. Barnen fick vinterkläder/Vinterskor/skor av sin farfar och farmor tusen tack än en gång! Själv fick jag köpt lite saker till killarnas adventskalender ( ja lite tidigt kanske men jag vill ge bra saker.) och köpte faktiskt en födelsedagspresent till lilleman mycket bra pris!
Lördagen hann jag med lite tvätt/undanplock/fixa till oss innan vi skulle på barnkalas i Malmö för barnens kusin bjöd på kalas på skattkammarön och det var en höjdare tyckte nog alla barnen som var där, som vanligt var våra två rent genom blöta =) Vi hade aldrig varit på skattkammarön i Malmö bara Lund så det var kul att se hur det såg ut i Malmö. Men Lund är närmre för oss så det blir ditt nästa gång!
Efter kalaset med kusinen så drog vi vidare till Kävlinge till svägerskan min som fyllt år innan i veckan och där var det trevligt god mat och dryck dock så stannade vi inte så länge pga trötta barn och jag skulle ju upp idag och jobba extra och det har jag gjort med och det var trevligt, känns lite konstigt bara att ringa på dörren för att bli insläppt, jag har ju lämnat tillbaka min nyckel så nu är jag ju bara tim vikarie...=)
När jag kom hem ikväll så var maten klar och maken min hade fixat klyftpotatis, kotlett och rödvinssås och vin till så skönt att bara sätta sig vid bordet när jag kom hem och gott var det också så tusen tack älskling för en god middag!

Det var allt för denne gången kramar till er som vill/Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar