2009-10-05

första dagen...


som arbetslös, idag har jag haft en riktigt bra dag cyklade och lämnade barnen på dagis hem och röjde lite sen har jag inte gjort många knop vill jag lova, jag har fyllt i blanketten som ska skickas in till a - kassan, försökt att få tag på min chef det lyckades på tredje försöket! Jag går som tim vik och ska bli tim vik på en annan gruppbostad med skoj.
Medans det har tagit mig hela dagen att komma fram till komvux jag har säkert ringt ett 20 tal gånger men skam den som ger sig, så nu kan jag fylla i min ansökan om studiemedel också så att jag kan posta båda dessa viktiga papper!
Har hunnit med en släng av migrän med nu i eftermiddag så jag har vilat/sovit ca två timmar och kom upp lagom tills kvällsmaten var klar, tur man har en händig man som kan laga mat=)
Jag har körförbud på min gråa rässer bil enligt maken, han är lite känslig =)bromsarna tar knappt något längre så nu får han komma hem till tre i morgon så jag kan ta den andra bilen in till jobb ett par timmar och tjäna pengar och jag ska jobba på lördag med, så är det att vara arbetslös. Har fler tider inbokade nu i oktober och en tid i november så det löser sig alltid det här med pengar!
Lillebror sover gott nu i skrivande stund han la sig redan 19.00, så storebror och jag sitter här i köket och fixar lite han målar i sin målarbok och jag skriver på min "lappis" men strax ska storebror med hoppa i säng för jag är lite sugen på att pyssla med mina saker jag köpte nya stämplar fredas!
kramar till alla som vill och vågar/Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar