2009-10-12

Måndag igen...

Jaha då var det en ny vecka och den är rätt så full tecknad med att göra =) Men det skriver jag kanske om under veckan vem vet!
Som sakt i fredags var jag, syster och mammsen våran i Ullared, jag kan säga att jag vann ligan med att göra av med mest pengar, god tvåa var mammsen och på en tredje plats kom syster min, hon köpte ju bara en påse, väldigt duktigt av henne.
I lördags jobbade jag hela dagen och det var skoj vi var ute ett par timmar i det fina men kalla vädret. Jag införskaffade mig två nystan garn och strumpstickor tanken är att jag kanske skall få ihop det till två mössor till killarna men vi får se=)
Söndagen gick i undanplockets tecken, städa lite här och där, bjöd mina svärföräldrar på kvällsmat och det var trevligt att träffa dem är ju nån vecka sedan.
Idag har killarna varit på sitt älskade dagis, börja bra vi svänger in på dagis och jag kommer på att vi glömt ryggsäcken med extra kläder och storkillens gympa påse, så det var bara att vända hem igen!
Varit uppe i stan en sväng jagade runt efter andra stickor men det fann jag på solaffären som lillkillen kallar den affären, glad ihågen hem och försöka att börja sticka utan större framgång kan ju säga utan överdrift att sticka med fem stickor är inte min grej, rundsticka ja om den inte är för stor hade först en som var 60 cm men fick rycka ut nu ikväll och köpa en som bara är 40 cm lång och det fungerar mycket bättre nu! Har stickat ca 3 cm det går inte fort men så är det säkert 18 år sedan sist så det får ju ta ett tag, men jag vet inte om det är min grej riktigt vi får väl se efter två - tre mössor.
har varit flitig och gjort mig välförtjänt av a-kassa idag iaf har sökt nio jobb totalt tretton tjänster, känns dumt att söka jobb som jag vet att jag inte kommer att ta, för jag ska ju börja plugga på heltid snart men men regler är regler:)

Kramar till er alla som vill och vågar / Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar