2009-10-16

fredag igen =)

Hej igen ett par dagar sedan jag skrev sist...
Tisdag jobbade ja 7-20 och det var kul att komma in en sväng igen, på vägen hem passade jag på att vaccinera mig mot "nya influensan" och jag som inte tycker om sprutor och nålar...jag trodde det skulle göra dö ont men kände bara när det stack till. Mina små killar har också fått sprutan idag...
onsdagen gick i jobbet tecken 7-12, sedan möte i Lund men det skriver jag om en annan gång kanske, vi får se:). PÅ kvällen dök min kära syster upp och vi pysslade säkert 1½ timme innan vi gav upp, dåligt med inspiration, har sådan värk i min arm där jag blev stucken i tisdags.
Torsdag vaknar jag med förkylning attans elände då, jag som skulle fara till småland, men ingen feber, inte ont någonstans bara en snuvig näsa, så efter att pratat med mammsen som tror det är en reaktion på vaccinationen och det tror jag med.
Så jag packar in ungarna i bilen och kör mot småland och där kommer vi fram klockan 12 till dukat bord med middag som var supergod, köttfärs limpa kokta morätter kokt potatis hemlagad brunsås lingon och gurka och efterrätt fick vi brylepudding + vispgrädde mumsigt. Efter en mycket god middag så tog vi på oss och begav oss ut i skogen en stund, där hittade vi ekollon, fina löv, svamp och en massa pinnar det var skönt att komma ut efter maten, när vi kom tillbaka så var det dax för kaffe och kakor + saft till barnen. Sedan pratade vi om allt möjligt och tiden den russade iväg som vanligt, innan vi fick köra hem blev det kokt korv med bröd och det var mumsigt! Tack snälla mormor och Finn för en trevlig dag! Jag satte kidsen i bilen 17.10 styrde vi mot Skåne land igen, kidsen somnade inom 20 minuter och sov hela vägen hem, hemma 19.00. Barnen har varit mycket duktiga idag! Jag älskar er så!
Barnen fick vara uppe en stund men de somnade fort ändå fast de sovit hela vägen hem=)
Fredag idag vaknar jag med mycket hes röst och den har blivit sämre under hela dagen och nu i eftermiddags försvann den helt så nu kan jag bara viska och visst man ska ju vara tyst men hur enkelt är det då!!!!! Barnen och jag har lekt och tittat på tv, vi var bort om i affären en sväng och köpte det viktigaste. Jag använder en kobjälra när jag vill få min familjs uppmärksamhet hahahha det är inte lätt att vara utan röst!
Har stickat lite nu ikväll men snart så skall jag krypa ner i soffan och ta mitt gosiga täcke på mig och somnar nog strax därefter skulle jag tro =)

Kramar till er alla som vill och vågar/Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar