2009-10-22

trött på att vara hemma....

Hej alla!

Ja som rubriken säger så är jag trött på att bara gå här hemma, men så är det när man är arbetslös och inga pengar har! De tog slut igår!
Men som tur är mår jag så pass mycket bättre nu så jag kan hoppa in och jobba på söndag och det skall bli kul att få göra lite nytta ett par timmar och tjäna lite pengar!
Men snart så börjar mitt nya liv som studerande små barnsmamma! Hjälp hur skall detta gå, studierna när jag är på skolan kommer inte vara något större problem, men jag har inte riktigt kommit på hur jag skall lösa det på kvällarna, som det är nu orkar jag ju knappt vara vaken tills barnen lagt sig!
Så att plugga när det lagt sig vet jag inte om det kommer att funka men det får det ju göra, för jag vill träffa mina barn lite också, men det löser sig när vi kommer in i den nya vardagen skulle jag tro!
Det skall bli skönt att komma igång och plugga och få en bra utbildning, som förhoppningsvis leder till en fast tjänst så småningom, är på det klara med att jag kanske få ta lite vik i början, men nån gång måste ju jag få ett fast jobb!!!
Det var lite tankar som far runt i huvudet just nu=)

Kramar till er alla från en som snart låter som vanligt /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar