2010-08-23

kvällens kvällsmat...


Fattiga Riddare
1 ägg
1 krm salt
1½ dl mjölk
½ dl vetemjöl detta vispas ihop till en smet.
Vänd ner 4 skivor ljust torrt bröd i smeten som sedan steks i smör på medel svag värme, tills de blir gyllenbruna på varje sida.
Pudra då över strösocker och kanel, serveras och ätes varma!

Ja kära vänner...detta serverade min man till kvällsmat, jag har aldrig ätit det innan så jag var ju tvungen att smaka en, men dock inget för mig! Men restgen av familjen tycker om det så jag får ta något annat sen kanske. Men nu vet jag att det inte är så gott.
Nä nu ska jag se på tv det okända så det är dax att inta min soffposition!
Kramar från en trött /Melsvammel

1 kommentar:

  1. Hmm, jag hade nog hellre provat att göra det av torrt vetebröd.
    Själv så körde vi rester till kvällsmat.
    Vi ses i skolan snart!

    SvaraRadera