2010-08-15

Igår efter förra inlägget fick jag och min man gå ut i ös regnet och påbörja akut tömning av poolen annars hade den svämmat över och vi fått in det i vårt sovrum, lagom kul att ge sig ut i :(
I natt fick även M hög feber och det är just typiskt, så han har legat och varit lugn hela dagen nu ikväll har han blivit sitt gamla jag, så hoppas nu att febern blir borta och att M inte blir sämre, M får vara hemma från fritids imorgon, bäst för M att han är lugn för jag måste plugga så här i sista stund jag vet!
Vi har varit ute i trädgården och fixat med lite ogräs, men det syns inte att vi varit ute och fixat hade behövt trimma gräset med, men vår gräsklippare är hos gräsklippedoktorn och kommer hem först i morgon, även om den varit hemma så var det alldeles för vått i gräset. Vårt plommon träd har enormt mycket plommon på g...det är så att grenarna nästan ligger längs marken, hoppas bara de inte knäcks...hmm...vad gör man med plommon? några förslag? Ja äta dem men alla dem så får man sitta på toa till påsk minst! Vill ni ha så säg till så meddelar jag när de är mogna om ca två veckor!
Jag har hunnit med att baka två sockerkakor idag med så jag börjat fylla frysen med onyttigheter är det inför höstens pluggande? hoppas inte det!
har haft besök av mina svärföräldrar och det var mycket trevligt att träffa dem, L ringde igår och bjöd in dem på söndags fika, barnen fick en hel hög med jättefina kläder, tack än en gång :)
Efter kvällsmaten så var jag ute på en snabb långpromenad i 50 minuter och det var riktigt skönt jag längtar redan efter nästa runda, troligtvis i morgon! Nä nu duschen sen en kopp the och inta min soffposition!
Kram /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar