2010-08-06

Kanelbullar


Idag har jag och barnen inte gjort så mycket, varit på gyllene bågen till lunch (muta) som de fick äta i bilen medan jag var inom och hämtade min beställning på kött hos slaktaren och det gick bra bilen kvar och barnen hela och vänner, dessutom gick det rätt fort hos slaktaren det brukar ta en hel evighet där!
Innan vi körde hem så körde vi in om macken och köpte glass och det var mumsigt!
Hemma satte jag igång med dubbel sats kanelbullar, barnen hjälpte till på slutet och fick bakat sina bullar helt överlyckliga och sedan började en lång väntan först mina fem plåtar och sist deras plåt och sen ska ju bullarna svalna men just precis nu kom M med sina bullar som ska mumsas på framför tv:n hoppas dom är goda, det luktar så gott med nybakat.
snart påbörja kvällsmaten och sedan bär det iväg till jobb för min del, ska jobba hela helgen men på måndag morgon går jag av mitt sista pass för den här sommaren, då har jag jobbat hela tio nätter det är precis lagom för jag har varit föräldraledig för resten, vi har haft det så bra i sommar jag och barnen =)
Kramar /Melsvammel

1 kommentar:

  1. Åh, kanelbullar är så gott. Hemmabakta ovanpå hela altet - bättre blir det inte.
    Det ska bli så kul att träffas igen - längtar! Ha det gott tills vi ses.
    Kram

    SvaraRadera