2010-08-10

en vanlig tisdag!

Idag hade jag och mina killar lyx frukost framför tv:n till något barnprogram, hela fm så mös vi och gjorde inte så mycket.
Efter lunch fick jag ett ryck och började storstäda egentligen började vi i går kväll med att möblera om i tv rummet bara för jag skulle ha in en hylla till =)
Tror H suckade lite tyst...men så är det och det blev hur bra som helst och större plats känns det som!
Så har man börjat dra i skiten är det bara till att fortsätta så nu är vårt hem nystädat och respresentabelt, så nu är det lite städning som gäller i skåp och lådor tror jag tar det imorgon, när jag ändå har dejt med min tvättmaskin hela dagen=) Till helgen är det trädgården som ska få sig lite kärlek och omtanke, så uppehållsväder hoppas jag allt på inte för varmt heller tack =)
Idag har vi även hunnit med att ta oss till tandläkaren stor killens tur att få vissa sina tänder och det har ju inte fungerat de senaste fem/sex gångerna men efter att L fick genomgå hela proceduren kunde M kanske prova och till allas förvåning så gjorde M detta =) L skulle också varit kallad i sommar så nu slipper vi gå ditt en gång extra, jag tror det var bra att L var med och gav M stöd i detta som är bland det värsta M kan råka ut för. Jag är så glad att M gjorde detta/klarade av det mycket beröm har det varit en stolt kille som berättade för pappa vad han gjort idag =)
Jag har fortfarande strul med försäkringskassan trodde ju på pengar senast igår, inga pengar på kontot jag ringer fk och då har de inte ens tittat på mitt ärende och de sa att det skulle göras inom två arbetsdagar men vi har troligen inte samma antal timmar på dygnet...men den jag pratade med la ett nytt mail om utbetalning, men de på fk har verkligen hängt upp sig på om jag är anställd eller inte, jag har väl för sjutton samma sgi som när jag jobbade för studierna påverkar väl inte min sgi? Jag ska ringa i morgon igen för jag ska ta mig sjutton ha mina pengar nu!
Nä nu ska jag sluta svamla och ta fixa mig en kopp the och inta min position i soffan kram till er alla/ Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar