2009-04-01

Våren är välkommen...

Dagen idag började med att "gubben" min tog Mc och drog iväg till Göteborg och det var tydligen ett äventyr i sig hemma om 2 ggr glömt vad det nu var... och sedan ska han tydligen ta små vägarna upp men kommer ut på motorvägen mot Stockholm så han var nog inte riktigt vaken när han körde i morse! Men han kom fram får se om han hittar hem imorgon kväll!!!
Kidsen väckte mig klockan 07.00 och ville se på tv så jag tog täcket med mig till soffan och slumrar till en stund, vaknar med ett ryck halv nio inser shit storprins ska vara på dagis om en halv timme, full fart på med kläder in med frukost och så iväg på dagis 5 minuter sent!
Mamma ringde när jag var på dagis och undra om ja bjöd på frukost och det är klart att jag gör, så vi snackade lite om hus och bilar och om och när syster kommer hem på fredag! över en kanna kaffe!!!
Var och handlade glass, mjölk och ägg för det förhandlades fram i morse att de skulle minsann ha pannkakor sådana små du vet mamma med glass till. Visst lovar ibland lite mycket bara man kommer iväg så.
Har hämtat ut ett paket med kläder det var badkläder så nu kan sommaren få komma med massor av sol och bad jag är redo!! Så fint väder som det har varit och varmt med idag det såg man på alla barnen på dagis de flesta svettades för att de hade tjocka vinterkläder på sig likaså storprins var rejält svettig.
Hem och fixa dessa plättar som var utlovade i morse och båda två åt så det sprutade ur öronen på dem! Efter maten ville de gå ut i trädgården men storprins ville absolut inte ha vinteroverall och det slapp han täckjacka och mössa ok för mig, lillebror skulle minsann också ut och det är ju toppen för han är annars hemskt gärna inne, han tog på sig mössa jacka och stövlar och skulle gå ut, men han fick stoppas i dörren för han hade inga byxor alls på sig men han tyckte inte det gjorde något att gå med gumpen bar dessa underbara barn.
De var ute länge och jag var också ute en stund och satt på altanen i vårsolen det var så mysigt solen värmde riktigt gott vill jag lova hoppas på lika bra väder i morgon, då små trollen är hemma hela dagen med mig.
Dagens bild är från när vi var på mallis tidigt i höstas, men det är just värmen och alla bad jag tänkte på innan när jag satt ute med kidsen i solen och jag önskar mig en varm och skön vår och sommar!!!
Det var allt frän mig för den här gången kramar till er alla som vill / Melsvammel

1 kommentar:

  1. Hejsan hejsan!
    Jodå allt är bara bra här i Sösdala. Sååå härligt att solen vill titta fram och förgylla ens dag. Låter som att ni har det hur bra som helst. Ha det niiice. Kram C. med familj.

    SvaraRadera