2009-04-19

söndag, sol, doft av grill

Hej alla där ute!

Gubben min och storprins for in till den skånska huvudstaden för att gå på bilmässa och under tiden tog jag och lilprins hand om lite inköp i affären och vi cyklade ditt och det är faktiskt skönt att komma ut lite.
Syster och jag kom fram till att grillat hade varit gott framåt kvällen sagt och gjort och hon kom på den super bra idéen vi bjuder in barnens morfar och mormor på mat, så idag har vi haft grillpremiär i vår grill för säsongen väldigt sent för att vara oss men men allt är inte som förr!
Vi var många till bordet 6 vuxna och 2 barn ja min syster har ju sett till att utöka familjen hon har pojkvän och han är varmt välkommen in i denna röriga familj!!!!
Vi har haft det super trevligt under kvällen, många skämt och mycket skratt det är som vanligt, Sally har haft sin kompis Maya piraya här på besök också.
Barnen har busat med Maya och sin morfar och de tycker det är så kul lite tråkigheter hann vi med lillprins slog sig rejält så han fick ett stort Blåmärke under höger öga och han säger att storebror slog honom och det är inte sant denna gången för fotpallen kom ivägen för honom efter denna lilla incident så somnade han på golvet då var klockan närmare 21.00.
Nu när alla kära middagsgäster återvänder hem till sig och småkillarna sover stora killen kom upp igen så har jag hunnit med att kamma min ulltuss Sally hon har tappat en hel del päls bakom ena örat och har ingen päls att tala om på ena benet och så har hon inte lika fin päls på sin svans längre jag tror hon håller på att förvandlas från äkta fin perser katt till en naken katt!!!
Nä nu har jag svamlat färdigt för denna stund många kramar till alla er
som vill och vågar / Melsvamel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar