2009-06-17

solig onsdag

Hej hej!!!

Jag har varit ledig idag och det är så skönt att bara softa runt och mysa med barnen jaja en och annan diskussion blir det ju men så är det.
Vi har målat i målarböcker, lekt med bilar hunnit spela lite wii och tittat en stund på tv sedan har jag och mina kära systrar pratat ihop oss om midsommarafton och det kommer att bli så bra så!!
Maken kom hem och gjorde lunch till oss, ja jag vet det låter inte klokt men han skulle jobba hemifrån på eftermiddagen och då undrade han vad vi skulle äta och då föreslog vi pannkakor sedan var det tanken att jag skulle träna på att göra denna sortens maträtt, men jag tackar min lyckliga stjärna för att jag slapp mammsen ringde och var snackig över en timme, vi han prata om mycket men vi hann inte lösa världsproblemen, men det gör vi kanske en annan dag!!!
min syster och jag tog bilen till staden Lund för att snabbt göra ett eller några besök i olika butiker men det tog inte mer än 1½ timme och då hade vi ätit kvällsmat med som idag blev sushci mums!!!
Efter detta vårt egentliga infarande till stora staden handla maten inför midsommarafton så nu har vi allt utom jordgubbar och det fixar vi imorgon eller på fredag!!!
Nu förbereder jag för en maträtt som jag ska göra imorgon kväll och då skall man använda kall potatis alltså får jag koka den nu i kväll jobbar ju 7-20 imorgon.
Nu har potatisen kokt klart nu skall jag slänga mig på soffan en stund!!!

Kramar till er alla som vill och vågar / Melsvammel
PS: ha en trevlig midsommar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar