2009-03-16

plåster & sugrör!!!

Ja vad vore livet utan plåster och sugrör!!!! En enda stor katastrof förstås, herre gud det hade ju inte varit bra alls, men en välsignelse för barnens föräldrar. Då det går en himla massa plåster och sugrör varje dag innan kom Max och sa att Loke behövde plåster och Max fixade detta senare när jag ser Max så har han fem sex plåster i ansiktet.
Igår kväll hade Max ont under foten och det syntes ingenting men han skulle prompt ha ett plåster för annars kunde han inte sova.
Loke ska också ha plåster i tid och otid senast nu ikväll när han bet sig i tungan, men vi kom fram till att det nog var en dålig ide. Så han fick ett plåster på fingret istället, där jag klämde honom i bildörren för ett tag sedan som han fortfarande berättar glatt om, allt för jag ska få dåligt mamma samvete!!
Sen alla dessa sugrör som ligger strödda överallt använda som oanvända och det går åt en massa varje gång kidsen skall dricka något och gärna minst två åt gången eller fler om man inte hinner få stopp på det. Det går inte bara att ta fram ett sugrör var till dem nä de skall göra detta själv för hur jag som mamma tänker så blir det ändå fel färg på sugrören så jag har gett upp, nu strider jag om att det räcker med ett var åt gången! Jag blir snart ruinerad på plåster och sugrör jag behöver nog ett extra barnbidrag!!!
Många kramar till er alla från mig!!! / Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar