2009-03-18

Jag kan visst fortfarande.....

.....CYKLA!!!!!! ( till min förvåning )
Igår kväll när jag kom hem så möts jag av lyckliga killar på uppfarten, de fixar med Mc:n och till min förvåning hade min cykel fått lite luft i däcken och så.... så den skrek att jag skulle ta en provtur sagt och gjort ner i vändzonen och hem igen.
Nu ville Loke åka bakpå i sin stol och jag kan säga att det känns läskigt att ha någon bakpå, men Loke var på strålande humör -mera mamma. Inte ikväll.
Loke tog en premiär tur på sin nya cykel han fick i 3 års present han kan snart cykla han med så vi tränade lite på detta igår kväll Loke var stormförtjust -jag kan cykla! (men iaf bromsa! )
En kille till i familjen kan snart cykla utan stödhjul det går bra på dagis, så vi får fixa till detta på Max cykel, sedan får han träna lite när han kan cykla utan stödhjul så skall han få en ny cykel och då säger han -mamma denna jag har är förstor! ( Nä den är förliten) men jag fick mig ett gott skratt.
Så jag fick ju hålla det jag lovat, cykla till dagis idag med Loke och det känns i benen nu kan jag säga men det var riktigt skönt att komma ut och röra lite på sig och det var skoj också, det känns så vårigt när man tar fram sin cykel så nu ska jag försöka börja cykla lite mer!!! Får se hur det blir med det; ) Måste däremot leta fram min cykelhjälm kan ju inte annars tvinga kidsen att ha sin på sig, alla vet ju att barn inte gör som man säger, de gör ju som vuxna. Så det är bara att inse att man är tuff i sin j-la hjälm så på med hjälm och ett stort leende;) sen är det bara att trampa på för allt vad man är värd!
Ha det gött tills vi ses och hörs kram till er alla / Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar