2009-03-23

23:e mars Nyopererad ulltuss & Polisen

Hejsan alla där ute!

Nu är det gjort, ulltussen Sally är ny opererad, mamma och Loke har varit med som stöd i morse när jag skulle lämna över min lill gumma i veterinärens händer, men hon var så lugn (veterinären)
Därefter bar det av till köpcentrat som ligger i närheten och gissa vad som händer jo JAG blev för 2:a gången i mitt liv blir jag stoppad av polisen inne på parkeringen nykterhets kontroll och innehav av lämpligt id mamma erbjöd sig att blåsa så att jag slapp men det tyckte inte polisen.
Vi passade på att shoppa lite och vi hann med en snabbfika innan vi skulle hämta Sally
vi fick med oss hem en mycket trött och groggi kisse misse från veterinären
Jag har köpt ny sovkudde till min lilla prinsessa nu när hon inte ska ligga i vår säng på ett par veckor (stackaren) mina fötter kommer att bli bortskämda ingen Sally som anfaller dem mitt i natten!!!!!
Mamma och jag har byggt en hage med lock så att Sally inte ska vara i hela huset hon ska vara på så plan yta som möjligt inte trappor och en massa hopp, hur det nu ska fungera med Sally, hon är ju faktiskt en äkta KATT med mycket värdighet!!!! Hela eftermiddagen har Sally nyktrat till och börjat röra sig mer och mer, försökt att ta sig ur sin nya hage, kommer inte bli förvånad om hon kommer att ta sig ut dårifrån men det kan ju ta ett par dagar till hoppas jag!!!
Ska ta av henne kragen om en liten stund så hon kan äta och dricka ordentligt!!! nu så är Sally ute ur sin hage till sin lycka och hon får mycket kel och hon riktigt njutter massor av spinn är det allt.
Men bäst av allt är dock att ligga på favorit platsen, som är soffryggen, jag hjälpte henne upp nöjdare misse får man nog leta efter. Hon ligger där som den primadonna hon är med tassarna i kors!
Ha det nu bäst tills vi ses & hörs kram från / Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar