2010-07-26

måndag...telefonkö!!!

Hejsan

Ett tag sedan jag skrev men jag har haft fullt upp...(kommer senare inlägg om vad vi har hittat på de senaste dagarna)
Men nu har jag suttit i kö i till fk och hunnit bli riktigt irriterad plats 281 och 62 handläggare, 1 timme senare plats 36 och 77 handläggare som ska hjälpa mig, 65 minuter satt jag i kö för att höra varför jag inte fått några pengar idag!
Jo den enkla anledningen var att de hade tittat på mitt ärende och hade lite frågor till mig och de skulle kontakta mig???...man kan ju undra när detta skulle ske nästa år eller??? Jag blir så trött, SUCK!
Men nu fick jag till slut veta att maken min inte överlåtit sina dagar till mig men jag vet att detta fixade vi med i början på maj för att just detta inte skulle bli ett strul, men ack det blev det visst!! Detta ska gälla barnet som är född 04 och där ska tydligen vara 74 dagar kvar som jag kan utnyttja men detta stämmer inte enligt våra beräkningar och vad vi fick i svar i maj men men de vet kanske vad de gör trots allt...misstänker det är barn född 05, men frågade flera gånger om det var barn 04:a de tittade på och det var det! hm vi får väl se om ett par dagar fortsättning följer... (säkerligen!!!)
Men hon jag pratade med sa att jag skulle skriva ut en blankett som maken ska fylla i och skicka in den på nytt och ringa tillbaka om ett par dagar och så skulle de fixa fram utbetalning till mig..bha det låter ju bra men av erfarenhet så blir det säkerligen mer strul phu vad jag blir trött!!!
Men jag blir nog rik i höst när fk betalar ut och jag får lön och csn kommer, men tills dess får barnen leva på fil och flingor och massor av kärlek och jag och maken på vatten och kärlek så vi lär nog bli smala och skvalpa fram, allt löser sig kramar till er alla /Melsvammel =)

1 kommentar:

  1. Men jösses vilket jäkla strul det kan bli när FK är inkopplat. De ska snabbt ha uppgifter och man ska snabbt betala tillbaka om man råkat få för mycket bidrag(vilket händer i en promilles fall. Men när de själv ska betala ut pengar - DÅ tar det tid. De har tusen och åter tusen ursäkter.
    Du får komma hem till mig och fika, vill inte att du ska försvinna i svallvågorna efter FK:s misstag! :)
    Sköt om dig/Kram

    SvaraRadera