2010-07-28

Dejt med tvättmaskinen

Hej alla!

Nu har jag börjat ta mig an alla väskor och kassar från senaste veckan och jag har bokat dejt med mig och tvättmaskinen idag men inser att vi lär även ha en dejt imorgon =) fattar inte att det kan bli så mycket tvätt bara på en ynka vecka, men lakan gånger 4, badlakan gånger 8 ja det blir en hel hög bara det + annan tvätt.
Sen allt små plock gör mig inte på värst bra humör, känns som det bara är jag som försöker hålla reda på saker och ting i detta hem (maken försöker också det vet jag) som liknar ett slagfällt av leksaker, kassar, skor, kläder som ligger lite var stans. Men tar lite i taget så blir vi klara till söndag =)
Samt så har jag sträck en muskel vid skulderbladet på vänster sida i fredags så jag vågar/kan inte göra så mycket, för jag har haft så ont hela helgen, det börjar ge med sig men nätterna äter jag smärtstillande för att kunna ta mig ur sängen, ska bli intressant hur det blir i morgon bitti ska sova på plankan till säng på jobbet inatt!? och att jag har torsdag natt med, men allt löser sig=)
Ska försöka få de små hjältarna att ta tag och plocka undan sina saker i trappan, hallen och på sina rum men detta är ett evighets projekt, någon som har ett bra förslag hur jag ska få dem till att ta tag i detta? (känns som jag har provat allt, utom att ta den stora svarta kassen & verkligen göra det!)
Njut nu av resten av dagen för det ska jag göra medan jag väntar på att dejta tvättmaskinen igen kram /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar