2009-11-17

tisdag

Hej alla!

Igår var det upprop i skolan, lite nervös var jag allt mest för att jag inte skulle hitta rätt och så! blev inte så fel fick ta lite hjälp så jag hamnade på rätt plan och så!
När jag är på rätt plats så hör jag någon säga mitt namn med en mycket välbekant röst....det kan inte vara jo det är min gamla kompis från gymnasiet, hon var den jag hängde ihop mest med i skolan på den tiden, gissa om jag blev helt paff. Superskoj detta ju=)
Träffade en annan tjej som också går i klassen hon och jag har arbetat hos samma brukare. Detta kommer att bli hur kul som helst! Vi är rätt många i klassen ca30, så det är många nya ansikten och namn att lära sig, lärarna verkar både roliga och bra=) vår första "läxa" var att skriva brev till lärarna om oss, förväntningar mm, sen skall vi tydligen få tillbaka de när vi slutar.
Bara denna uppgiften tog för sjutton en hel evighet att få gjord, små folket sprang runt benen och de lekte med bilar mm. Så jag sa till maken kanske bäst att lägga ner allt vad plugg heter tills killarna är myndiga=) Skämta bara, det kommer nog ta ett par dagar innan vi alla kommit in i detta!
Jag har ju lovat mig och tydligen min mamma, syster att jag skall cykla, gå till och från skolan, till fick jag åka bil både igår och idag MEN har dock gått hem båda dagarna enkel väg är det 2,5 km så jag känner mig riktigt stolt. Kanske att jag går bådetill/från skolan imorgon. Får se hur pass jag kommer upp imorgon bitti, jag kom inte upp i morse heller förrän kvart över sju och barnen skall vara på dagis 7.30 men det sköter maken men ändå, jag hinner inte bli klar och komma iväg i tid så därför har det blivit bil. Jag vill ha gå i god tid till skolan så jag inte blir alldeles för svettig och äcklig.
Har äntligen fått iväg viktiga papper till Csn så hoppas att de nu godtar detta så jag får pengar i slutet av nästa vecka. Har också äntligen alla papper jag behövde komplettera för att få ut mina pengar från A-kassan så de skall jag skicka imorgon sen hoppas jag att det är rätt och att pengarna också kommer in under nästa vecka eller veckan därpå!
nu skall jag sätta lite fart att göra lite här hemma , kanske se en bra film på tv innan det är dax att hämta killarna från dagis!
Ha det så bra tills vi höres kramar till er alla /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar