2009-11-10

lite iriterad allt

Hej alla!
Ja nu är jag inne på min 6:e vecka som arbetsökande så fint som det heter, jag har ju trots allt varit inne och jobbat lite och har en del arbetspass inbokade och det är skoj. Den 16/11 börjar jag min utbildning. Under dessa 6 veckorna är jag självklart inskriven på arbetsförmedlingen och är tvungen att söka jobb och redovisa detta fast jag ej kan ta något långvarit, tar gärna något kortare vik eller så=) regler är ju regler så jag gör detta för att jag vill göra rätt för mig och för att få rätt till min A-kassa!!!
Men som sakt nu är jag inne på 6:e veckan och har inte hört ett skit från A-kassan, var inne och fyllde i kassa kort mm innan och passade på att kola upp handlägningstiden jo den är på ca 30-35 dagar, detta innebär att om jag har tur så kommer de att titta på mina papper i slutet av nästa vecka!!!!!! Då har jag börjat min utbildning!!!! och som vanligt när det är statligt så fattas både det ena och det andra, så att man är tvungen att komplitera och då tar det ytterligare ett par veckor innan man får pengarna. Så det blir med andra ord ingen inkomst därifrån denna månad heller det är tufft att inte få inkomst på 2 månader.
Men jag får lite lön som tur är för jag har ett timvik, har jobbat lite extra under oktober och så kommer förhoppningsvis CSN igång medetsamma så jag klarar mig men jag tycker att det är helt fel att man skall vara utan pengar från sin A-kassa i 2 månader eller längre, för många är det den ända inkomsten hur sjutton skall man kunna betala räkningar, handla mat mm!!!!
Ja det är mina tankar kring detta med pengar, får väl svälta så att barnen får mat och vi kan betala våra räkningar=) Det känns lite tufft men det löser sig alltid och jag har alltid ångest när det närmar sig att betala räkningar, så därför faller den lotten på min make=)
Nä det var allt för stunden kramar från /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar