2010-06-21

solig morgon

Hej alla!
Idag har jag varit uppe med tuppen eller innan den GÄSP (vad solen lös skarp i mina sömniga ögon), ute med Maya halvsju och det var hur skönt som helst.
Ja vi blev hundvakt hastigt igår eftermiddag men till M & L:s stora glädje. Allt gått hur bra som helst, Maya har ätit Sallys mat nu på morgonen så hon är allt nöjd hon =)
Mamma kommer om en stund & hämtar sin Maya.
L ville ha glass till frukost & då var klockan inte ens halv åtta, men nix pix ingen glass så tidigt, så han blev lite små tjurig, sånt man får ta, nu sorterar de dvd skivor fast de inte får.
Jag får väll snart släppa ut dem på grönbete, men då ska de säkert bada =)
Ja dessa barn har nu sommarlov ända till 12 augusti, hjälp vad har jag gjort!? Hoppas på bra väder resten av sommaren =) (ja jag ska vara hemma hela sommaren med dom, jobba sovande natt i juli/augusti 12 eller 14 pass, men denna sommaren ska vi ha sommarlov i nästan 8 veckor, det ska bli riktigt mysigt)
Som M sa igår kväll när han inte kunde somna då klockan var 21.30
- mamma
- ja,vad är det M
- hur länge ska jag vara ledig?
- väldigt länge, hur så?
- då vill jag vara uppe länge också!
- ja det är du ju nu klockan är halv tio på kvällen!
- du skojar med mig nu!
- nä
M gick in och la sig i min säng somnade på två sekunder=)
Visst han kunde få vara uppe längre om han sovit längre på morgonen men han kommer ändå sex halvsju på morgonen SUCK!? När ska detta barn förstå att hans mamma vill ha sovmorgon så bara till åtta! Kom inte och säg tonåren för det tror jag då rakt inte på när det gäller M men däremot L kommer sova bort hela tonåren, så tror jag det blir!
Kramar till er alla där ute och passa på & njut av sommaren och solen idag för vem vet hur det blir i morgon /Melsvammel

1 kommentar:

  1. Dom är för underbara ungarna! Hoppas verkligen att ni får ett helt underbart sommarlov.
    Jobba??? Kallar du det att jobba när du har sovande vak? *detta är min avundsjuka sida som pratar*
    Sköt om dig Madde.
    Kram

    SvaraRadera