2010-06-24

lek, sol & bad

Hej alla glada!

Idag skiner solen å det är mysigt kanon väder, blåser lagom mycket, nästan inga moln på himlen, detta gör att man blir glader =)
M har städat tv rummet ja ibland blir man förvånad likaså var han en runda uppe på sitt rum & fixade innan kompis W kom.
Ja se ena stunden leker de sandhögen, springer, nästa cyklar dom för att sekunden senare bada en bra stund in och fika på varsin glass, sedan lite lek på rummet för i nästa stund vara i poolen igen ;) tänk om man haft lite av den orken (bara pyttelite, det räcker) som dessa barn är utrustade med =) Jaja gäller dock inte alla barnen här våran L sitter med mitt duntäcke upp till näsan & tittar på Thomas tåget, han säger att han har ont i magen, pannan & benet men vad vet jag!
L är liksom en inne människa & gillar inte att vara ute riktigt (jag är hellre inne än ute) & så har ju M sin kompis här så L får ju inte vara med så det är ju lite synd L tycker han själv iaf.
Men L underhöll mig en liten stund innan med:
bä bä vita lamm skulle på restaurang
vet du vad han gjorde?
bajsa under bordet!
Ja se var får detta barn allt från, han har alltid svar på tal=)
Mormor fick höra häromdagen då hon sa till L
Varför går du in med skorna?
L sa för att jag kanske ska gå ut igen!!!
Mormor blev lite tyst =)
Men det är härligt att höra att han har svar på det mesta, innan idag pratade jag & L:
jag: varför är du inte ute i det fina vädret L?
L: det är inget fint väder!
Jag: men visst är det det, solen är framme och varmt å skönt!
L: Jag tycker inte om när det är varmt!
Jag: nähä när är det bra tycker du?
L: jag tycker om hösten.
Så vände han sig om & gick in igen...suck...förstår inte mig på barnen i detta hem...alltid! Men jag älskar dem över allt annat & det hoppas jag att dom vet!
Hoppas ni haft en underbar dag och ha nu en underbar midsommar! /Kram Melsvammel

1 kommentar:

  1. Glad Midsommar!!
    Vi ses kanske på en fika i nästa vecka?!

    SvaraRadera