2010-06-10

brand-fästing-grå räser-matvägran!


Hej alla i regnet!

Idag vaknar man till de tråkiga nyheterna att Norrevångshallen står i lågor, varför? så jäkla onödigt! var ska alla ta vägen som tränade/hade aktiviteter där??? Vad händer här näst! Jag blir så arg och ledsen =( (men vad hjälper det)
Idag har jag cyklat med barnen till dagis i regnet, väl där fick jag syn på att L hade en fästing på ena örsnibben uärk, fy vad äckligt. Jag tog inte den inte dagis fröknarna heller utan en gullig mamma tog den, hon är van hon har hundar. Jag hoppas nu inte L blir dålig av detta, får ha koll på honom!
Idag har jag pluggat lite och hoppats att solen ska komma fram trots soldans så lyser den bakom molnen =/ lite trött på detta regnande och jag fick ge mig av och hämta mina troll också i regnet för min kära grå räser var hos doktorn, men nu ikväll har räsern kommit hem, enligt maken så går räsern som en klocka nu, så nu behöver jag inte gasa räsern varm, (skönt att slippa) jag får provköra i morgon=)
Ikväll så har vi haft onsdags mat på en torsdag och vi lyxade till det lite extra. Vi åt pannkakor, vaniljglass och jordgubbssylt på en vanlig torsdag, detta gick hem hos alla utom L, som är inne i en period att det inte är kul att äta och allt är äckligt, jaja är det inte det ena så är det barn som matvägrar, han äter tids nog =/ Men jag blir tokig på detta! Hur länge varar det? Har hållt på ett tag nu och L är 4½ (idag) år har det med åldern att göra minns inte att M inte åt hmmm.
Nä nu ska killarna i karet och skrubbas rena, så inga fästingar kommer på besök igen!
hoppas på sol och värme imorgon, iaf uppehåll och varmt hoppas hoppas hoppas!
Kram till er alla /Melsvammel

1 kommentar:

  1. Men?? Vill du inte varmköra vidundret mer? ;) Vi som har så många trevliga pratstunder under tiden du varmkör.
    Jag håller tummen för uppehåll imorgon, i alla fall när Sanne ska "sparkas ut"!
    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera