2009-09-23

onsdag

Hej!

Storkillen har varit på dagis mellan 9-12 för de varit på utflykt till skogen där de grillade korv och bröd och han säkert med en massa lek också!
Jag och lillkillen hade lite ärende att ta hand om tanka bilen inom affären och handla mjölk och yoggi, som tradition numera så när vi handla blir han kissig så det är bara till att ställa vagn och allt och rusa genom hela affären och genom kassorna med eld i baken in på toa =)
Hemma så har vi lekt med bilar, tittat på tv gjorde lillebror en stund sedan har han och jag spelat wii och det var kul!
När vi hämtade storebror så blev det en liten cykel tur till killarnas stora glädje, de tycker om att cykla, lillebror pratade med mig under tiden han cyklar och då om fåglar.

Lillebror - mamma man får inte cykla på fåglarna!
mamma - nä det får man inte
L - fåglarna är snälla eller hur mamma?
M - ja fåglarna är snälla.
L - inte alla!
M - nähä, men det trodde jag!
L - inte kråkorna...
M - Varför inte????
L - För dom tar saker & det får man inte!!!
M - nä man får inte ta andras saker och det är skator du menar!
L - Ja och så var denna pratstund slut, det är så roligt att lyssna på honom och hans tankar!

Lite senare idag hade vi en pratstund om lillkillens nappar men den tar vi en annan dag=)

Barn kan vara väldigt olika storkillen, lillkillen och jag satt och spela ett spel med siffror och jag trodde att alla skulle klara detta men så var inte fallet och jag blev jätte ledsen i mamma hjärtat! men vi får väl ta och träna på detta om alla vill spela igen!

Till allas framför allt små folkets förtjusning så kom Jörgen och moster på besök & åt kvällsmat med oss, sallad, potatissallad, färdig grillad kyckling mycket mumsigt var det!

Nu ska jag titta på tv så ni får ha det så bra ni kan kramar till er som vågar /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar