2009-09-19

lördags godis


Hej idag har vi gjort detta:

  • Varit på apoteket köpt ut p-piller till Sally och lite andra små vita & röda piller=)
  • Bokat och betalt bio biljetter till imorgon då det är bio premiär för mina små killar, mer om detta i morgon;)
  • Som vanligt plockat undan både här och där, tom fått killarna till att ta upp sina saker från tv rummet och allt i trappan till deras rum.
  • Var på biblioteket och lånade inte mindre än nio sago böcker så nu kommer vi ha fullt upp den närmaste tiden. Fick införskaffa mig ett nytt lånekort nu när det andra har fått ben men jag har inte lånat böcker på säkert 3½ år.
  • Var inom affären och köpte lördagsgodis till barnen och lite mjölk, potatis mm som man behöver ha i kylskåpet!
  • Lunchen bestod av stekt korv, hemlagad potatismos som barnen absolut inte skulle äta av =) men utan att tänka mer på det så åt de två portioner mos var hahaha ja se dessa små barn...
  • Vikt tvätt, tvätta några maskiner tvätt, väntar nu på att de sista ska in i tork tummlaren så jag blir klar med detta elende...inte min grej det här!!!
  • Maken och små folket i huset och jag med lite gran iaf har tvättat av poolen som nu ska gå i ide för vinter säsongen, just nu hänger den på tork ute på altanen, men i morgon så ska vi vika ihop den och flytta ner den i källaren! Se bilden!
  • Lagat kvällsmat som består av kotlett i ugn, potatisgratäng, rödvinssås och grönsaker, mjölk till barnen ett glas rött till mig och maken!
  • Sago stund för barnen i soffan mys, välling och mjölk i flaskan till de små trollen...nu ska de sova hela natten i sina sängar förhoppningsvis! det blev tass...tass...tass...smyg...smyg...smyg av Thomas Halling & Mimmi Tollerup-Grkovic och Ellen på stranden av Catarina Kruusval
  • Tömt och fyllt den därade diskmaskinen...kör den för andra gången idag, man kan ju tro att jag har en enorm familj inte två vuxna och två små killar & en katt...
  • Så nu har jag ju hamnat framför tv:n och "lappis" som sällskap hmmm....undrar just om där är något på tv sappar en sväng och konstaterar att tja kanske vi får se!!!
Det var allt för den här stunden kramar till er som vill och vågar /Melsvammel

1 kommentar: