2008-08-17

Utelåst, Pippi & Emil & Getingar!




Hej på er där ute !!!

Som rubriken säger så har det hänt en hel del på denna resan!!!!
Börja med att min lillprins var uppe på våningssängen hos de andra två och skulle ta sig ner & hur gör man det lättast jo man trilla så klart ner men allt gick bra , han blev nog mest rädd.
Sedan vakna jag 4.30 och behövde gå på toa sakt och gjort smög mig upp, puta till dörren lite så den skulle stå på glänt då går den igen och faktum är att jag nu är utelåst iförd trosor och linne och jag kan lova att paniken kommer när man knackar och knackar på dörren så man väcker frun i rummet brevid och hon erbjuder att låna ut sin mobil. (tusen tack)
Ringer min mobil för den har en hög gräslig ringsignal, men det hjälpte inte så jag ringde hem till maken (väckte honom, så kan det va att vara gift med mig;)så han fick ringa systra min 23 missade samtal hade hon på sin mobil hon har ju sån soft musik till ringsignal och tillslut vaknar hon & svarar& släpper in mig!!!Jag hade fem missade samtal gissa vem som sover som törnrosa just precis min systra och de tre prinsarna!!
Så där rök hennes sovmorgon jag var utelåst 1 timme och det var hemskt för jag tänkte på mina små killar om de skulle vakna på nytt ställe och dessutom jag borta HUA !!! Jag somnade om sedan dock inte törnrosa som hade en trevlig pratstund med en tysk kvinna och systra min fick en burk konserver!!! Haha vad roligt vi har ;)
Efter en god frukost och lite brottningsmatch/kuddkrig & fotboll mellan våra prinsar så kom vi äntligen iväg till Pippi & Emil! Barnen glada och fulla av förväntningar och deras mammor med!!!
Efter bara en liten stund inne på området så blir systras prins getingstucken vid ögat & i handen och det var inget kul :( Men det blev lite bättre när vi fick se Emil stoppa huvudet i soppskålen och sedan åkte små prinsarna rutschekana länge och väl.
Vädret var inte det bästa för det kom en sådan regn skur som varade en stund då somna systras prins han missade Pippi och en massa lek på lekplatsen, men tog igen det när han vaknade, barnen tyckte nog bäst om rutchekanan och hos Nils Karlsson pyssling för där fick man klättra på möblerna som var hur stora som helst även vuxna var små när vi satt på dessa. (är det så här våra barn ser på verkligheten) och min lillprins tyckte om stenarna som sprutade vatten han höll på hur länge som helst medan storprins gick i en labyrint och försökte komma i mål, klättrade på stegar mm de har haft en mycket bra dag och vi med.
Innan hemfärden bestämde vi oss för att inta en mycket god middag i Linas kök Potatismos/köttbullar/lingon/pressgurka och vatten barnen åt bra och var nöjda med dagen så vi bestämde oss för att starta vår an hemresa till Skåneland igen! Med ett stopp hos min mormor för att systras bil stod där och väntade på henne!!
Hemfärden gick hur bra som helst och jag och prinsarna var hemma strax innan 19.30. barnen ville se på tv och de fick de lov till somnade ca 22. barnen jag väntade på maken min som var i Göteborg han kom hem strax efter midnatt och då sov jag och Sally gott på soffan!!

Tack för den hör dagen systra min och hoppas att ni hade de lika trevligt som vi!!!
Kramar Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar