2008-08-17

Kattutställning och lungn & ro

Tjabba på er där ute!!

Idag så intog vi våran frukost hos barnens mormor & morfar vi hade nyköpta frallor med oss att mumsa på. Så fort vi öppnar bildörren lyckas vi få in fyra getingar i bilen man är ju lite skraj för dessa lömska varelser;)

Efter frukost så far prinsarna med maken ner till farfar & farmor för att lämna åter bilen som jag har haft i helgen,( och jag blir alltså utan prinsarna det är skönt med lite lugn och ro vill jag lova) medans morfar ska köra till jobbet så passar jag och mamma på att köra till Kristianstad och gå och se hur en katt utställning går till har ju lite humm om hund utställning men det var nästan samma sak.

En domar hade häftigt hår i svart & rosa och så pratade hon till en kissemisse på finska för den fräste åt henne. Jag tror denna människa kan läsa i glaskula också för så häftig tyckte jag att hon var.

Mammsen Och jag har lyckas skaffa oss en privat ombudskvinna på försäkringar och visst vem vet när man behöver en sådan nästa gång, det kan man aldrig så noga veta!

Sedan tittade vi på när exotisk & perser kissar var uppe för granskning av domaren och det var roligt att se och lärorikt man lär ju så länge man lever har vi fått erfara i dag, för vi hörde en dam prata med en kund om att kundens katt nog behövde Ja håll i er en hår in packning jag höll på att bita av mig tungan för att inte skratta åt detta i deras närvaro för det var seriöst menat. Jag kan se mig kissemissen få hår in packning och ansiktsmask med gurkskivor för ögonen framför mig det är en syn det jag och mamma skrattade gott t detta när vi körde hem.

Vad är det för fel på gps:er i min närhet den ena hittar inte till vandrarhem med rätt adress och mammas la av på hemvägen jag fattar inget;)
Tack för en trevlig dag mamma :)

Kramar Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar