2008-08-13

Fem är fler än fyra ja vi är fem....

Tjena hallå på er där ute!!!
Som rubriken säger är fem fler än fyra och ja vi har fått tillökning i våran familj med en liten kattös på 13 veckor hon är helt bedårande en liten vit sköldpadsfärgad perserkisse, mammas Nikita som fått kisse bebisar i början av maj och det blev en vit bedårande ulltuss som jag fastnat vid.Jag skulle absolut inte ha någon ulltuss!!Ju mer ulltuss växte ju svagare blev jag för ulltuss så jag tog beslutet att lilla ulltuss ska tillhöra våran familj och det gör hon nu sedan 3/8.
Fin femårig bröllopsgåva till mig och maken som inte var lika säker och överlycklig av detta beslut, men vem är det ulltuss har varit mest hos jo just hos maken min:) Får säga det klär honom med en liten ulltuss i handen nästan som de mode medevetna innetjejerna och deras små hundar ni vet....!!!
Men så har ju maken varit hemma på semester och då är det ju inte så konstigt att ulltuss tyr sig till husse sin. Men inte en ända gång på dessa dagar ulltuss bott hos oss har jag bet maken att ta upp i lådan , det tycker jag är strångt av mig.;)
Ulltuss och jag tränar varanan dag på det här med att bli borstad och ligga på rygg och det går riktigt bra får jag säga och i morgon ska v i träna på att klippa klorna det vet jag inte hur det ska gå men det blir säkert bra med det med!!!
Vi har lyckats än en gång att få tag på en kisse med handikapp som inte kan jama för det kunde inte våran Bond men vi har ju fortfarande skavsår i öronen av Tiger för hon var en mästare på att jama och få sista Mjaet!!!
Ulltuss heter Sally om någon kanske undrar och hon tycker mina små prinsar är lite små läskiga fortfarande speciellt lillprinsen då som inte riktigt förstår att man ska vara försiktig men det går bättre för var dag!!!
Sist jag och lillprins var hemma hos mamma så säger lillprins
- jag vill ha en annan (där kom en annan kattunge)
Jag tror att han menade där kommer en annan kattunge!!! Får hoppas det för jag vill inte ha någon av de andra.
Ulltuss får inte vara på något bord och det går rätt så bra men ibland glömmer hon bort det jag menar hon är ju bara liten fortfarande och hon har en svaghet för goda ostar men kissar ska äta sitt foder och hon älskar att ligga i sängen dock i fotänden tack och lov så det är ok, hon gillar sin klätterställning med mus , den stakars musen har nog fått stryk för vad ställningen kosta (415)och vi har haft den ett par dagar.
Blommjord är också toppen vill jag lova att liten tjej tycker och får jag inte gräva nähä då bitter jag på blommorna istället då så jag har en del att lära min lilla ulltuss tror jag;)
kramar från melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar