2008-08-13

knytfest och gröna ärtor;)

Hejsan hej
Nu har vi haft en liten knytfest hemma hos mammsen och den bestod av min mormor, hennes sambo och gammel moster från småland. Min söta rara familj och min kära syster och mammsen och barnens morfar en liten stund!
Vi åt gott och drack gott och sedan mellan efterätten och kaffet kom barnens morfar med en STOR SÄCK MED GRÖNA NYSKÖRDADE ÄRTOR då blev det fart på folket från smålad kan du tro här rensades det ärtor för fulla påsar och stopp i vasken!! Kaffe med kaka fick intas med hast så att jag och mamma kunde ta och rädda den äldre generationen för undergång det blev många påsar ärtor och en hel del åkte faktiskt ut i soptunnan vill jag lova för annars hade vi stått där än med dessa ärtor!!
kramar Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar