2011-05-27

Torsdag

(Bild lånad från nätet)

Ja vad har hänt idag då....
Maken min tagit ut komp och lillskrutten hemma ögoninflammation, storkillen i skolan, jag ledig.
Svärfar kom på fm vi hyrde släp och började röja undan en massa skräp som vi samlat på oss, herre gud... vad skit vi hade jag menar tre stora toppade lass med gamla kläder, lådor i mängder, köksbord, leksaker, fyra dataskärmar, tangentbord, dator, högtalare, dvd, stolar, en grill, hyllplan, en gammal säng, två frysar ja listan kan göras riktigt lång=) Jag kan inte förstå varför vi samlat på oss allt detta, jag är tacksam för att jag inte vill lägga upp saker på vinden.
Jag fattar bara inte hur fasiken har vi fått plats med allt detta, jo mycket har vi hyst plats till i hobbyrummet och i tvättstugan och i gadrober som ska få sin ansiktslyftning inom snar framtid. Ja nu kan man komma in i tvättstugan igen och göra det som den är avsedd för =)
Hobbyrummet ska nu delas av till två mindre rum, längst in ska vi fortfarande ha som förvaring och maken ska förhoppningsvis inom väldigt snar framtid flytta ner sitt datarum i hobbyrummet, så att jag kan flytta upp i hans rum och ha mina pyssel saker där för som det är nu trängs de i ett skåp i köket som jag behöver till annat.
Så lite färg på väggarna i hobbyrummet och inköp av tyg så kommer det att bli super fint, alla nöjda och glada, gladast blir nog jag som får ett rum till mina saker!
Men igår kväll när vi flyttade på hyllorna nere i hobbyrummet så kom vi på att det var mycket till som skulle få flytta till tippen, så det blir nog en vända till i helgen!
En del saker ska jag skänka till Erikshjälpen bla en säck med barnkläder, skor, en back med barnböcker, en barncykel, en bilbarnstol, dockvagn, leksaker och en del porslin, det ska jag köra iväg med nästa vecka!
Så vi känner oss så nöjda att vi äntligen har fått iväg en hel del skräp och vi ska inte samla på oss så igen. (får se hur det blir med det)
Tusen tack för hjälpen idag svärfar!
Kramar /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar