2009-12-28

nu är julen slut

Hej alla!

Nu är julen över för den här gången...men vi är där snart igen! Suck! Vi hade snö julafton och tomten han kom allt, lillkillen gav alla sina nappar till tomten och det har gått hur bra som helst frågat efter dem en gång bara.
Juldagen ja den gick i ett tecken av dåsighet och familjen kom inte ur pyjamasen på hela dagen, det lektes med alla nya leksaker och det byggdes lego i säkert sju timmar!!!!
Ja vi var nöjda med att ha det så för ute regnade all snö tyvärr bort och det kändes verkligen inte ok! Hoppas det kommer mer snö snart för killarnas skull!
Annandag jul åt vi frukost lite lite för länge för 10.15 så säger jag hjälp vi skall köra senast 10.45 för skulle till stora staden söderut (Malmö) och gå på teater vi såg pippi den var verkligen bra de var super duktiga de som spelade, mina killar var också små stjärnor de var lugna men de fick springa av sig ute när det var paus! I andra akten så blev lillkillen kissi så jag följde med honom han sprang i förväg och jag följde bara efter, kommer in på toa och det smyger på mig en känsla att detta är fel och det var det ju de var herrarnas där lillkillen varit med pappa sin innan, för på tjejenas finns ju inga pisuarer!!!!!
Efter pippi så var det julträff hos mina svärföräldrar och det var trevligt att träffa alla=) god mat fick vi med tack och lov igen julmat för den har åkt in och ut de senaste dagarna!
Igår söndag så plockades det lite här hemma barnen lekte med sina nya saker, gubben och svärfar höll på med vattenkranen i badrummet så nu slipper jag snabb duscha nere i källaren hos alla ev. äckliga spindlar som lur passar på mig!
Jag och barnen och min syster pysslade igår och det var mycket länge sedan sist, vad jag saknat det, hann göra fyra sidor till mitt album, hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång!
Ja det var liten uppdatering vad som hänt sedan sist=)
Om jag inte skriver igen så vill jag passa på att önska alla ett riktigt Gott Nytt År !!!!
kramar/Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar