2011-09-24

underbar höstdag & tre rosor


(bild lånad på nätet)

Vaknade av att M gick upp halv sex...halv sex en lördag morgon och jag kunde inte somna om så jag började dagen med en runda på fc och kollade lite bloggar! Sedan upp och se på killarna som spelade tv spel sedan en god frukost.
Vilken underbar höstdag vi har haft idag, hoppas på lika fin dag i morgon och fler dagar så klart det gör en riktigt glad.
Dagens bästa var när L kom in med tre rosor som blommade så fint, han tyckte jag skulle ha dem, sånt värmer i mamma hjärtat kan jag tala om=)
Svärfar kom och vi hyrde släp en vända på tippen med en massa skräp skulle kunna köra en tio gånger till känns det som, svärfar hjälpte till att klippa häcken en del buskar, maken klippte gräset, jag tog hand om veckans tvätt (håller på än) en vända med dammsugaren, barnen har också hjälp till med "höst städningen" den fortsätter i morgon fm.
Barnen har varit och lekt med grannpojken A också både där och här så de har nog haft en rolig dag, hoppas det.
Kvällsmat blev pannkakor och sedan soffhäng och häng på mamma med lördagsgodis, saft och en bra film Sammys äventyr efter filmens slut så gick de och la sig utan protester!
Så nu ska jag och maken min se om vi hittar något som båda vill se på tv eller om det blir en film!

Kramar i mängder /Melsvammel
Ps. tack för hjälpen svärfar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar