2011-09-25

"fru big"


(bilden lånad på nätet, hittade en riktig bild på hur "fru big" ser ut men jag får hjärtklappning och lätt ångest av att se "fru big" i verkligheten och på bild är inte bättre kan jag lova!
jag vill inte utsätta er för det, vill ni se "fru big" så ring så visar jag vart hon bor i vårt uterum )

Vilken underbar helg vi har haft, vilket väder och det verkar som om det ska fortsätta ett par dagar till och det gör mig ingenting =)
Vad har hänt i svenssonska villan idag då...
...jo vi fick killarna till att plocka upp och lägga tillbaka all ved de har haft fram och lekt med under tiden så fixade jag med att klippa ner rosenbuskar och andra buskar och gubben gjorde plats i garaget för alla verktyg och barnens ute leksaker men fint blev det!
Vi ska riva vårt gamla grillrum som vi använt en gång på nio år en gång förstår ni och det var midsommarafton 2003 jag kommer så väl i håg den dagen Henrik la de sitta golvplankorna på fm medan jag gjorde ett graviditetstest och det visade plus så M hade flyttat in i min mage, på kvällen hade vi en kanon trevlig midsommar afton fest :) annars har vi bara haft grillrummet till förvaring av skräp och det är inte lite skräp vi samlat på oss, jo vi har tömt under dessa nio åren, men varit duktiga på att fylla på igen, så nu har vi röjt upp där vi har samlat allt som ska till tippen där. känns riktigt skönt!!!!
...det bästa är dock att uterummet är tömt på en massa bråte och verktyg nu är det bara det som ska vara där förutom "fru big" (riktigt stor spindel, tittar man noga så har den nog päls med, jo jag lovar) men "fru big" får väll bo där nu under hösten, överlever "fru big" vintern så blir hon vräkt till våren! "fru big" hon ler hånfullt och skrattar åt mig när jag kommer ut i uterummet jag vet att "fru big" känner på sig hur jobbigt jag tycker hennes närvaro är, jag får hjärtklappning och lättare ångest men Visst kan jag vara snäll och låta "fru big" vara över vintern :)
...barnen har varit ute nästan hela dagen, vi med L har lekt ett par timmar med sin nya kompis E, hemma hos E. Senare var båda barnen hos andra grannbarnet A och lekte, det är kul att det finns lite barn på gatan som är i ungefär samma ålder!
...kvällsmaten äten, disken undan plockad, barnen nyduschade läst saga för dem nu ligger de i sina sängar, hoppas de kommer sova gott i natt och drömma söta drömmar, gubben vid sin dator, jag sitter här och skriver ett par rader snart se om där finns något att se på tv.
Vi har haft en riktigt bra dag hoppas att din med har varit bra!

Kramar /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar