2011-09-24

Mamma & killar dag!

(bild lånad på nätet)


Jaha då var det fredag, maken körde till jobbet i morse som vanligt killarna spelade lite tv spel medan jag fixade lite här hemma i hushållet. Kvart i elva var vi i sko affären och köpte höstskor och vinterskor till killarna, fanns inget skoj till mig:( Efter detta så intog vi lunch på MAX och det gillade barnen kan jag lova! Sen den stora överraskningen var ett besök på mormors skattkammarön ett par timmar, köpte fika så var det gjort, inte så många barn idag skönt, efter ett tag så kommer kompis O som L lekte en hel del med på dagis. O går kvar på dagis medan L går i förskoleklass eller som vi säger "nollan".
Men roligt hade L och O så skoj att se hur de närmade sig varandra igen och lekte som om de inte varit ifrån varandra sedan juni.
Väll hemma efter ca tre timmar så var jag trött på att vara på skattkammarön så vi körde hem.
förberedde middagen mitt i allt så kommer maken hem han skulle ju ut och bli rund under fötterna men blivit sjuk i migrän stackaren ingen höjdare.

Barnen försökte jag hålla så tysta som möjligt gick väll si så där, till middag åt vi fiskgratäng barnen åt så det sprutade ur öronen M iaf, L har kommit på att sallad är gott?!

Efter maten var det dax för fredagsmys häng i soffan och på mamma till det bjöds det på popcorn, gul saft och en bra film Trassel, vad vi skrattade och hade roligt har ni inte sett denna film så rekommenderas den skarpt :)
Detta var vår mysiga mamma och killar dag, tack mina älskade ungar för en bra dag, älskar er av hela mitt hjärta <3 <3

Kramar från en glad /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar