2011-03-29

lite bilder

Killarna har fått nitendo ds och så den senaste veckan har det spelats och de är hur duktiga som helst, jag blir förvånad vad snabbt barn lär sig, tänk om man kunde lära sig lika snabbt själv=)
Klockan på bilden fick M av mormor och morfar i födelsedagspresent och han är jätteglad för den han frågar ofta nu vad klockan är.
Boken( min kropp hur fungerar den skriven av Bettina Schaaf och Gisela Dürr) kan jag rekommendera den har tecknade bilder men den är intressant M fick den nu på sitt barnkalas, vi har läst lite i den, killarna tycker det är intressant. (jag har läst hela)


Mina killar har fått nya jackor och tröjor och de blev så glada ;) det var ju skoj att de blev glada för kläder är ju inte det som uppskattas hos mina barn :)

Vi har haft barnkalas i helgen för våran kille som blev 7 i februari, men där kom vattkoppor, magsjuka, semester och förkylning emellan men nu har han blivit firad av alla och han är allt en stolt 7-åring.
Det bästa av allt är att våren är på gång, även om det tydligen snöade i morse!

För övrigt så har jag kommit igång med jobbet riktigt nu känns det som och jag trivs, härliga kolleger bra stämning. Det är lite utbildningar framöver och det är alltid kul.
Har lite andra roliga saker framöver bla.
Ullareds resa med mamma
Teater med syster och mamma
Ut med arbetskamraterna
bio med barnen mm
Inatt kommer tandfen på besök för M har tappat sin fjärde tand. Nu har han en glugg där fram han är så sött så=) L är lite avundsjuk för han har då inga lösa tänder och än mindre tappat någon tand, även om man förklarar att det kommer så skulle det helst varit igår =)
Nä nu ska jag parkera mig i soffan och tända ljus och krypa in under min nya gosiga filt!
Kramar från en glad /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar