2009-08-30

sjukt barn och sjuk dator

Som rubriken säger så har jag en sjukling här hemma, lillprins hade 40 graders feber igår så då gick allt på väldigt låg fart hos honom,
låg mest i soffan och tittade på tv eller så sov han, det var mycket gnälligt de få gånger jag inte var i närheten , för första gången sedan han var en liten baby så fick han vara med mig när jag duschade då satt han på golvet och grät och jag kände så dåligt samvete att jag tog mig en super snabb dusch men sen efteråt så satt vi och mös i soffan!
Han är fortfarande sjuk med feber idag men betydligt bättre, han har orkat leka och inte sovit på hela dagen även om han har vilat sig mycket, så denna lille prins får vara hemma med mamma i morgon och då hoppas vi på feberfri dag!
Ja min stackars lilla data har också varit lite sjuk, den ville inte alls vara med om datalivet i lördags, det vissade sig att det var ram minnet som var sönder så nu har min älskade make varit iväg och köpt nya minnen till min älskade "lappis" så nu fungerar den igen! Vad skulle jag gjort utan min make förmodligen hade jag svurit en massa och lämnat in den för lagning eller blivit total lurad på en ny data! Tusen tack för hjälpen hjärtat!

många kramar till er som vill och vågar /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar