2011-08-17

Skolstart gånger två

Lite morgon mys innan skolan med Thomas och Fläckis

En styck M ute på skolgården


Idag när klockan ringde kvart i sex så var jag så trött att jag inte visste vilken dag det var, mycket segt att ta sig ur sängen men väl uppe så gick allt bra gott om tid ingen stress skönt=)
Den stora dagen är kommen... ja just det idag lämnar mina killar små barnstiden bakom sig, nu är de SKOLEBARN...hur sjutton kan tiden ha rusat på så fort, det känns som om det var igår vi skolade in L på dagis.
M börja första klass (1A) vad han har längtat de sista två dagarna, han var hur duktig som helst, det var även L som började förskoleklass "nollan" jag var själv på uppropet med båda killarna jag tänkte ju inte på detta i morse, men det löste sig fint för på barnens skola samlas alla klasser ute på skolgården och rektorn håller ett kort tal. Därefter så står sexorna bro bro breja medan alla i förskoleklassen går där under och under tiden sjungs det en sång "vad glad jag är att se dig" (eller något liknande)
Efter detta fick jag lite problem hmm hur gör jag för nu är det upprop i de olika klasserna följde med M en stund först och fick vara med om hur de fick leta efter en skatt som bokstavstomten hade gömt (olika lappar med bokstäver på) skatten blev ordet glass gissa om barnen var nöjda när de fick en glasspinne innan nio på morgonen=)
Sedan över till L och hans upprop, han blev glad när han såg att jag kom han satt så fint på sin plats där i ringen och lyssnade på fröken B, vissa av dessa barn hade väldigt svårt med att sitta still och lyssna på vad fröken sa, jag var riktigt glad att L satt så fint och inte ryktes med i buset bredvid sig.
Nä nu så börjar även en ny tid i ens liv som mamma till skolebarn med vad allt det innebär! HJÄLP kommer jag att klara av detta med läxläsning mm. Bara hålla tummarna att jag klarar av det som tur är så har jag min äkta hälft till hjälp=)
Nä nu ska jag få killarna i säng och det är väldans mycket spring i benen idag så det kommer att ta tid att somna! Men så är det ibland=)

Kramar en glad /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar