2012-04-11

AjAjAj...


(bild lånad på nätet)

Jag har inte sovit många timmar inatt för mitt vänster öra började göra ont igår kväll, jag konstaterade att öroninflammation har invaderat mitt vänstra öra! Sist var för 7½ år sedan då väntade jag min stora kille, då var vi på akuten halva natten! Men det funkar inte nu med två små barn som sov och köra själv var inte att tänka på.
Så natten förberedes med 2 alvedon och jag sov oroligt fram till halvtre inatt, då gjorde det så jäkla ont så jag visste inte var jag skulle ta vägen =( tog mer smärtstillande slumrade till när klockan ringde vid halvsju så känner jag att smärtan är mindre troligen har trumhinnan spruckit, morgonsysslorna tar vid, ringer och sjukar mig kan ju ta mig sjutton inte jobba så här smärtpåverkad och måste till läkaren och få lite piller!
Ringer vårdcentralen det tar nästan 45 minuter innan de ringer upp, men får en tid strax innan tio och ja jösses halva stan verkade till att sitta i väntrummet!
Väll inne hos docktorn så hade jag ju rätt och trumhinnan var sprucken den med och höger öra var också lite sjukt...suck! Så ja det blev en dunder kur penicillin 2 tbl 3 gånger om dagen i 5 dagar så visst är mina öron sjuka! Läkarstuderande tittade också han tyckte det var intressant då jag är/varit ett riktigt öronbarn sedan 5 månaders ålder!
Efter jag hämtat ut lite penicillin och smärtstillande på apoteket så for jag hem åt och somnade på soffan ett par timmar det var skönt=)
Jag har fortfarande ont men hoppas på en bra natt som tur är jag ledig i morgon så jag ska ta det lugnt medan killarna är i skolan!
Hoppas på en bättre örondag i morgon för då bör penicillinet hunnit börja verka!

//Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar