2012-01-08

Nytt År

God fortsättning alla!
Ja jag vet att jag inte skrivit på väldigt länge men det har inte funnits tid jo den har varit där men inte någon inspiration att skriva här på bloggen.
Men jag hoppas att er jul och nyår varit till belåtenhet!
Julen har varit annorlunda på många sätt men bra...På fm kom min braiga svärfar hit och fick lite julfrukost och fick vara med om den stumma tomten och träffa sina barnbarn.
Jag fick agera stum tomtemor för mina barn, make och svärfar på fm.
Det var en upplevelse att tomta för sina egna barn...Loke spänner ögonen i mig och vet inte vad han ska tro om tomten( jag säger inte ett ord, jag lovar det är sant) men han väljer att inte avslöja mig eller så är han inte säker på att det var jag! Men Max han drog sig bakåt gömde sig lite bakom pappa H:s ben men kom fram när det var klappar ur stora säcken. Max pratar glatt om tomtemor som tappat rösten för allt och alla så han genomskådade inte mig! PHU:)
Vi valde att ha julklappsutdelningen på fm och det är det bästa vi gjort jag lovar det blir lugn och ro inget tjat hur skönt som helst.
Svärfar var sedan i Kävlinge och vi själva for ut till mina föräldrar lagom till kalle intog vi glögg och pepparkakor lite nötter.
Inget traditionellt julbord serverades utan mycket god kyckling och fläska stek med potatis sås mm. Ris ala malta fanns dock till de som ville ha:)
Annorlunda julafton men jag fick fira den med alla som står mig nära, stora som små, gamla som unga det bästa var nog ändå att få fira julafton med min mormor det är väldigt många år sedan. Så tack alla för en riktigt bra julafton!

Nyårsafton då... gick i lugnets tecken...våra goda vänner från stora stora stora staden S kom ner och besökte Skåne. Trevligt :) vi hade räkmacka till förrätt, fyllda oxrullader med potatisgratäng, sås sallad till huvudrätt och efterrätten var min goda chokladpudding som är gjord på creme fraiche och choklad!
Mycket snack god dryck och snacks senare på kvällen, vi såg grevinnan och betjänten som varje år det är ju bara ett måste! Oj oj vad killarna skrattade!
Vi hade några få raketer som vi smällde vid 22-tiden då vi inte visste om killarna skulle vara vakna vid tolv slaget men det var de ( la sig vid ca två) så vi var alla ute och tittade och firade ut 2011 in 2012 med lämplig skumpa och päron mer sedan ännu mer skitsnack och snacks.
Ja så såg vår nyårsafton ut och trevligt hade vi!
Så jag önskar er alla en riktigt god fortsättning, hoppas att 2012 blir ett riktigt bra år!
Kram från /Melsvammel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar